Story House Egmont Sverige

Svensk Golf

Golfspelare spenderar generellt mer pengar på bilar, boende, resor och konfektion än den genomsnittlige svensken.
Utbildningen är ofta högre än för genomsnittet och månadsinkomsten likaså.
Vill du kommunicera med denna kommersiellt intressanta målgrupp?
I så fall är Svensk Golf ditt givna val. Tidningen går ut till samtliga klubbanslutna golfspelare i Sverige, har en upplaga på drygt 300 000 exemplar/utgåva och är därmed Europas största golfmagasin.
Svensk Golfs syfte är att göra golfen roligare och golfarna bättre, för att på så vis knyta dem ännu hårdare till sporten och få dem att spela mer än vad de gör i dag. Detta uppnås genom en levande journalistik, som genomsyras av läsarens perspektiv enligt devisen ”What’s in it for me” – och det gäller såväl instruktionerna i vår omtyckta Golfskola, som tester, reportage och intervjuer.

Gender distribution

Women
30%
Men
70%