Åka Skidor
Tietoa mediapaketista Åka Skidor
Skidåkarnas tidning
Ända sedan Ingemar Stenmark vann sin första världscupseger i Madonna di Campiglio 1974 har Åka Skidor varit en väsentlig del av svensk utförsåkning. Både för läsarna och för en trendkänslig bransch. Det som står i Åka Skidor är det som gäller när det handlar om resmål, prylar, profiler och trender. Ingen som är något, eller vill vara något inom svensk utförsåkning, missar något nummer av Åka Skidor. Ingen som ser sig som tvättäkta skidåkare struntar i vad som står i Åka Skidor. Enligt senaste Orvesto har papperstidningen (åtta nummer per år) nästan 70 000 läsare. En siffra, som trots många andra papperstindningars problem idag, de facto ökar. Det beror på att Åka Skidor, pappersutgåvan är som en vinylskiva – lite bättre feeling än det kliniska streamade. Givetvis existerar tidningen även digitalt med många fler läsare och interaktioner. Men att Åka Skidor är den enda skidtidning som sedan 1974 utkommit utan uppehåll i print är redaktionen mäkta stolt över.